zondag 28 juli 2013

donderwolkenstemming

Nu ben ik wel een mens van extremen zonder fanatiek te zijn, maar de huidige weersomstandigheden gaan mij net even te ver. 
Die hete fohn liet veel bladeren van de groente niet alleen verdrogen, maar ook letterlijk verschrompelen. Dat de grond nog steeds zeer arm is en nog jaren lang verrijking van Sarko-mest nodig heeft, mag wel duidelijk zijn. Nu is in 1 nacht een 5 liter-emmer vol geregend. Hoeveel mm is dat? Absurd! De acacia's hebben veelal uitgebroken toppen, dus vroeg in de ochtend sta ik met de stokzaag mezelf water te geven. Verkoelend is het wel, maar die donkere wolken dragen niet echt bij aan mijn stemming. Ook zonder om me heen te kijken terwijl ik de schade opneem in de moestuin. Ik heb er flink de pee in. Sarko ook, die is doorweekt en koppig weigert hij een droogbeurt per handdoek. Die is groen, hij zet er liever zijn tanden in.
Vandaag staat in het teken van stormrommel opruimen, uitpoten van kasplantjes en een afdak maken voor de ezel. Een afdak dat storm kan hebben en waar de Rode onderdoor past, want ezeltje-lief slaapt nu eenmaal dicht bij huis op het stalpad.






10 opmerkingen:

  1. voorlopig maar ff geen bezoek ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop op een voetbalteam sterke mannen....
    En ik dacht nog; afdakje maken... Nop, schuilen, want dat grote bad van de schepper is nog lang niet leeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat 'n rotzak is die schepper van je

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja gut, en ernaar wijzen is wat lastig als er nog geen blauw hemd te zien is.

      Verwijderen
  4. 1 mm regen betekent 1 liter per vierkante meter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zo slecht in rekenen! En die 5 liter in die emmer zijn niet verdeeld over een vierkante meter? Erg hè!

      Verwijderen
  5. slecht in rekenen? je had niet op zo'n dag gerekend, blijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al had ik er wel op gerekend, zulke dagen blijven onberekenbaar.

      Verwijderen
  6. "count your blessings" (ben je wel snel klaar....

    BeantwoordenVerwijderen