dinsdag 8 januari 2013

Gesprek met een kat

Tegen de middag na een ochtend buiten werken zonder tuxedo-kat DQ in de buurt -zeldzaam- vanuit de luxe luie stoel;
DQ - mieuwwww
10 - heee DQ'tje
DQ - mew mew            gaaap
10 - waar was je nou tijdens het vegen van de terrassen?
DQ - geeft uilenlook en gaapt nog eens breed uit
10 - Merlin en Cros waren er ook en Castel zocht je
DQ lui - ow .... ja? ik was hier   en ergens anders
10 - waar dan?
DQ - in het zwembad
10 - wat deed je daar dan DQ'tje?
DQ verontwaardigd - slapen
10 - heb je me niet gemist dan? gisteravond was je nergens te bekennen, vannacht heb je niet zitten piepen om op bed te mogen, vanochtend zag ik je niet
DQ - so?
10 - dan gaat Tien zich zorgen maken of je niet weer als sukkel het gevaarlijke bos in bent gelopen...
DQ verveeld - ik sliep    ergens    gaap
Tien pakt DQ als baby in de armen en knuffelt zijn brede kop
DQ zet poot tegen haar wang en gaapt - miewww
10 - doe je nog wel eens wat anders als slapen DQ?
DQ - tijdens het winterseizoen? neuh! waarom zou ik?
10 - omdat je een vacht hebt
DQ - huh? omdat jij geen vacht hebt, moet ik het hele jaar door op actief? -zet andere poot tegen andere wang en gaapt
10 - ga je zo even naar buiten een frisse kont halen?
DQ trekt poten van wangen af en gaat zijn borst wassen
10 - hallo DQ; ik vroeg je wat
DQ al gapend en wassend - Sooty komt zo thuis, we gaan elkaar verzorgen, je weet wel
10 - Sooty is te oud voor dat zogen van je DQ
DQ - daar merk ik dus helemaal niks van! ennuh, waar bemoei je je mee
10 - dus kan ik je vanavond nog op die stoel uittekenen
DQ - misschien  -zet zich af, springt al draaiend weer op de stoel, legt kop neer en sluit de ogen om nog 1 keer verveeld te geeuwen

Ik druip af terwijl Sooty binnen komt, op de stoel springt en luid knorrend begint te sabbelen; aan een behaarde platte buik van een slapende je-weet-wel kater. Lang leve het winterseizoen.

en zo geschiedde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten