woensdag 28 november 2012

full moon

tis weer zover; volle maan
ben niet moe te krijgen
bleef wakker voor een eventueel laat telefoontje van een vriendin
ontwerp een tuin in Photoshop voor een kennis
ga uitgebreid kip zitten marineren in groene curry voor morgen...eters
midden in de nacht, so what?
schenk nog eens in
geniet van een knapperent haardvuur en een wijntje
antwoord eindelijk een bericht van een vriend sinds we-ken
schuif de katten een stukkie kip toe
en leeg het pakje cocosmelk op de tegelvloer; katten vinden dat zalig
probeer te bedenken of ik slapen kan
lukt niet
probeer me voor te stellen dat de Duivelsverzen van S.Rushdi zullen helpen om in slaap te komen
tijdens volle maan? No way!

bijna 1 uur in de ochtend
op facebook gebeurd nu ook niks meer
(behalve dan vrienden van overzee die typisch amerikaanse dingen plaatsen, niet echt mijn ding)
kan toch moeilijk die twee wassen af gaan halen en een nieuwe ophangen in het zwembad
met koplampje op? koud, nat en hilarisch
het zou Castel wakker maken en haar morgen een wrak (ook honden kunnen slaapgebrek hebben)
Cros is zwaan kleef aan de laatste dagen
de kleintjes zijn ondeugend, meer als voorheen, net pubers
de kippen leggen niet, niks an

en spontaan komt 'a thousend beautiful things' van Annie Lennox voorbij, oefff
soms
lijkt het leven een droom, een fantasie, een boek, een film, niet hier en nu en toch
is het nog steeds wel heel vroeg in de ochtend
en zit ik hier
in een onwerkelijk klein lieflijk huisje
dat warm is, droog
gezelschap met en zonder vacht

ik ben een rijk en gelukkig mens
mindfullness, volle maan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten