maandag 5 november 2012

Aw! Leuke camping!

Ik ging alleen Nugget en Kluif redden van een sombere toekomst in een te klein donker hok zonder 'Emiel de Haan'. (Deze kippen waren te beluisteren tijdens hun gekibbel en getok over hun emigratie-avontuur vanuit Spijkenisse naar Frankrijk op . Soms lijkt zo'n avontuur desastreus af te lopen, toch is er een goede afloop, hoe inspirerend, al ben ik geen kip die naar zulke namen moeten luisteren als deze dames. De herkomst van Nugget & Kluif. )
Ton van Camping La Diege die ons ook eens Emiel de Haan gaf, de derde die het ook niet lang redde bij ons, wil zich best ontfermen over de mooie donkere Barnevelders, dus maak ik ook op de terug van Elly naar huis een ommetje om tussen Figeac en Villefranche een diep verstopt valleitje aan te treffen met zo'n heerlijk vrije groene supercamping waar ik als kind echt flink om kon drammen. Langs een bergstroompje waar je kreefjes kan vangen en natuurlijk dammetjes kan bouwen, zoveel je wil. Sprokkel je eigen hout en je mag een vuurtje maken of zelf een BBQ of oventje bouwen. Winkeltje, mini-broccante, gites en kamers te huur en een vrije makkelijke sfeer. Nu leeg, niet gesloten, Ton zal geen reiziger laten staan. De camping staat te koop, een geweldig plekje in het groen aan verkoelend water, zo schaduwrijk, echt Frans met het bakkershuisje, dat huisje was uitermate inspirerend om te gaan zitten werken. Over me terugtrekken gesproken...  Camping La Diege website
Maar goed, ik mag gelijk me geconfronteerd zien met M&M's "if everything fails, we'll do that!"-scenario; Toeren in een campingcar als onze Blauwe, een pipo de clownwagen of omgebouwde minivrachtwagen, zoiets. Er staan twee van zulke dingen op de camping, ik ga wat wijfelen. Om tot rust te komen samen als we helemaal klaar zijn met onze zo stroeve staat van zijn en het gedoe en de stress om die zorgen... Jaja, ook ik ken ze, die vluchtgedachten.
Het is jammer dat hij de camping moet verkopen, maar de passie in het leven gaat ook meetellen, juist in deze magere jaren, dat gaat voor mij net zo goed op. Na een boterham met eieren van de toekomstige vermoedelijk bazige zussen van Nugget & Kluif en een leuke rondleiding en het planten van een zaadje in plaats van het plaatsen van een boom, moet ik op huis aan na 4 dagen genieten bij de meiden en ik vertrouw de verlichting van de auto niet.
Voor wie echt serieus is en alle zintuigen gelukkig weet te maken met een leven op dat zo heerlijke plekje terwijl je je een bult werkt op de reeds goed lopende camping, is het een kijkje waard op de website.

3 opmerkingen:

  1. Spijkenisse ????? daar woon ik ook nog voor een deel !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nugget en kluif gaat het goed. Ze gedragen zich vooralsnog als kokette stadse, wat arrogante dames. Wijken geen meter van elkaar en blijven tot nu toe in de buurt van het hok. Ze gunnen de boerenkippendames en hun wat doldrieste macho-haan nog geen blik waardig , maar dat gaat ongetwijfeld goedkomen. Ook kippen-freules zijn uiteindelijk gevoelig voor charmante avances van zo'n knappe boerenkinkel-haan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze dames hebben nog niet meer gezien dan een hok en een postzegelachtertuin van een rijtjeshuis in de randstad, dat worruh geen boerentrienen meer. Maar een beetje losgroeien en de strontjes aan de poten laten gedurende de dag gebeurt vanzelf een keer.
      Tis een heel knappe boerenkinkelhaan!! Ook blij te lezen dat het geen soepkippen worden :-).
      Over je camping Ton, je kunt deze post ook delen op facebook... Als je hem deelt zal ik hem op mijn beurt ook weer delen, indien de moeite waard. Ook heb ik je camping als link toegevoegd...
      Je weet nooit hoe de koe een haasje vangt.

      Verwijderen