woensdag 1 augustus 2012

Augustus

Augustus is vakantiemaand, ook voor mij met komende 3 weken bezoek van Nederlanders, Britten, Fransen. De beitsklus is gedaan, in september wat heel oud wit geverfd sponningwerk en een goede aanbeveling op het arbeidsbureau. Verven kan ik netjes en snel, het is een goede start.
Met heel veel moeite krijg ik er een offerte uitgeperst voor het eenmalig opknappen van een redelijk grote tuin in een historisch interessante plaats hier in de buurt, om het huis tenminste van alle kanten te kunnen bekijken als aanstaande potentiele koper zijnde. Nu is er geen haast, want ook in Frankrijk staat er weinig meer florissant overeind in de huizenmarkt, behalve dit huis dan als ik de klus krijg.
De Rode heeft weer een probleem; een gaatje in de radiateur. Altijd een kannetje water meenemen totdat de garage tijd heeft en geen lange ritten rijden, volgende maand gaat de Rode weer naar een kuuroord (lees; garage) voor een grote beurt.
Na een heerlijk koel, bewolkt en regenachtig weekend waait hier weer een krachtige warme wind en schijnt de zon je naar binnen. Niet getreurd, ik verveel me nooit, ook niet tijdens verplichte middagen binnen.
Gelukkig is die lome warme zomervakantiemaand ook wel even lekker, want iedereen doet het langzaam aan. Ik maak dus ook nergens haast mee en leg mezelf geen enkele druk op om dingen a la minuut aan te pakken.
Komende weken ben ik dus echt hostess en manager en zal daar mijn handen vol aan hebben.
Af en toe wel een update natuurlijk....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten