maandag 14 mei 2012

City-Trip

Voor het eerst, met de Blauwe, ga ik in m'n up een city-trip ondernemen. Naar Toulouse, een stad van formaat met een rijke historie. Om mijn paspoort te verlengen, wat een duur grapje is in verband met diesel en de kosten van het paspoort zelf inclusief een foto-studio die blijkbaar als enige de specificaties voor pasfoto's kent voor Nederlandse paspoorten.
Ik ga dus ook lekker shoppen, met een strak lijstje waar ik me verder niet buiten kan begeven. Niks erg, al wat ik ga zien is ook shoppen, maar dan mentaal; indrukken en mensen zien. De oudere van dagen in overal, met weinig tanden in praktische versleten kleding uit de tachtiger jaren.
Een paar dagen geen posts, vermoed ik.

De broden zijn fantastisch, iets minder, maar grotere exemplaren, want we hebben vormen gebruikt, van die aluminium bakjes die we nog vele keren kunnen gebruiken. De pizza's waren helemaal 'stunning' en de cakes... mmmm veel! en verschrikkelijk lekker, want onze gast vond het niet erg om veel citroenen te raspen, die schilletjes doen het hem.

Het weer is even heel erg goed, frisse bries die afkoelt. Komende dagen zal ik iets minder frisse lucht in gaan ademen, stadslucht..... Maar ach, eens één keertje zo'n city-trip, daar is ook wel wat voor te zeggen.

2 opmerkingen: