dinsdag 1 mei 2012

De 5140i




Mobiele telefoons heten tegenwoordig Android, Blackberry of Iphone. Gewone mobiele telefoons zijn er natuurlijk ook nog. Maar zo antiek als de mijne is een zeldzaamheid. De Nokia 5140i is best modern hoor; een camera voor foto's, een zaklampje, compas, waterpas, stopwatch, bluetooth -bestaat dat nog?- internet, MMS, SMS, gewoon bellen kan er zelfs mee... Gekocht in 2004, handig voor m'n buitenwerk, want hij is waterdicht, stootvast en niet kapot te krijgen. Op één ding na dan, het toetsenbord flapje. Dat is een jaar geleden gaan scheuren, rubbermoeheid of zoiets.
Nu wil ik graag de sim kaart behouden en in een ander toestel doen. Of een nieuw stootvast, waterdicht hoesje bestellen om deze stokoude telefoon te blijven gebruiken. (te bestellen, in Nederland, en 'toevallig' niet op voorraad) Als ik eens weg ga, naar Nederland, heb ik een telefoon nodig om bereikbaar te zijn of voor in geval van nood. Maar de belangrijkste functie is de wekker die er natuurlijk ook in zit. Trouw, ongelooflijk trouw is mijn Nokia-wekker. Zo trouw dat Marc hem al meerdere keren weg had willen gooien, omdat ik verknocht was aan de snooze-functie, soms een uur lang. -Apart genoeg kom ik nu bij de eerste Nokia-deun mijn bed al uit. Heel apart, want dat snoozen kon ik al te goed als kind, alleen had ik toen een rinkelwekker die, eenmaal uit gezet, niet kon snoozen, ik versliep me dus dagelijks, ik ben geen ochtend mens.-
Zijn ingewanden liggen al maanden bloot, een nogal kwetsbaar aangelegenheid om nu de wekker te zetten. Een rondgeschreven potlood werkt nog het beste om de wekker te zetten. Met een slaperige kop zet ik de wekker uit met een hoekje van mijn nagels. Maar die beschermhoes zit er niet voor niets en ook dat werkt niet echt meer naar behoren. 
Al maandenlang zoek ik in winkels naar een nieuw toestel, simlock vrij, zonder poespas, stevig, niet teveel super kleine toetsjes, want met mijn werkhanden gaat dat irriteren. Maar helaas, men wil perse dat je een toestel koopt met poespas, met abonnement, met ingewikkelde prepaid sim-kaart, met de gebruikelijke toeters en bellen. 'Koop dan een wekker' zou je denken. Maar dan zou ik onthand zijn in geval van nood, moet ik er één lenen als ik erop uit moet en mensen steeds een ander nummer geven, onhandig.
En mijn franse prepaid simkaartje van SFR is een hele goedkope, beltegoed is oneindig lang geldig, de kosten per maand laag en ik heb nog ontvangst ook, thuis, binnen die meters dikke muren, als het onweert en onze andere mobiele telefoon van France Telecom geen enkele ontvangst heeft.

Gisteren stond ik in een redelijk grote supermarkt met in een vitrinekast een rits aan mobiele toeter- en belapparaten. Maar de dame achter de balie wimpelde me gelijk de super uit met de melding dat zij er geen verstand van heeft en er niemand was die me kon helpen met informatie. De speurtocht in afgelegen Frankrijk ben ik beu.

Dus hier komt weer een verzoekje;
Heeft iemand een simlock vrij mobieltje, een echte pure Mobiele Telefoon, met oplader en een goede batterij die het opgeladen langer uithoudt dan 4 uur? Een oudje, één met kunstgebit en grijs haar, ergens in een lade of kast, vervangen door een Blackberry, Android of Iphone, omdat dat volgens de telefoonmaatschappij voordeliger, beter en nieuwer is? Het hoeft niet de Nokia 5140(i) te zijn, als het ding maar wekt, smst en belt.

Als je me uit de brand kan halen, stuur me dan een mailtje naar contact@opennaarfrankrijk.com voor het adres.

2 opmerkingen:

  1. Als je bij marktplaats onder de rubriek telecommunicatie 5140i intypt krijg je heel veel hits, kun je misschien gewoon een nieuw frontje bestellen!
    Groeten,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doordat ik het toestel afgelopen maanden heb moeten blijven gebruiken zonder frontje zijn de zeer gevoelige ingewanden inmiddels ook stuk. De metalen flinterdunne drukplaatjes zijn gescheurd. Ik heb inderdaad een site gevonden om een nieuw frontje te bestellen, kost maar een paar euro, maar ik ben te laat, deze site had ze niet op voorraad, de plaatjes zijn al gescheurd.... Helaas, dit 'wegwerp-product' is ook niet bestand tegen m'n zuinige inslag van het repareren.

    BeantwoordenVerwijderen