vrijdag 10 februari 2012

ijs

Beide batterijen van het oude toestelletje hebben een dag in de oplader gelegen. De originele Canon-batterij heeft niet genoeg energie om de camera uberhaupt aan te krijgen. De bijbestelde B-batterij wil af en toe twee seconden energie geven om dan aan te geven dat hij leeg is terwijl de camera 'open' blijft staan. Helaas, het ding kan de prullenbak in. -Dat kan ik niet, dus gaat het cameraatje compleet de kast weer in waar hij uit kwam eergisteren.- De doos met handleidingen en gebruiksaanwijzingen van alle apparaten die we bezitten pluk ik onderuit een open kastje dat vol met boeken en prullaria onder de trap staat. Ook het originele doosje van de filmcamera pluk ik uit elkaar op zoek naar meer 'handleiding camera', want ik heb hem per ongeluk op 'close-up'-beeld gezet en weet echt niet meer hoe ik hem weer op 'landschap' moet zetten. 
Marc zoekt, leest en kijkt mee tot hij opeens op de camera zelf ziet dat de lens zelf verdraait kan worden... mmmmm Dat ben ik weer hoor!
Dus gaan we met z'n drieën naar het ravijn waar Castel spijkers onder haar poten lijkt te hebben, die rent en roetsjt gewoon over de bevroren watervallen heen alsof het een stugge ondergrond heeft, bijzonder om te zien. Het naar boven klimmen via besneeuwde, be-ijsde hellingen met verstopte bramenslierten valt niet mee. De plaatjes maken het meer dan goed.
Ik moet wel zeggen dat de resultaten mij wat tegenvallen, maar vastgelegd zijn ze; die bevroren watervallen.













ok, ook nog een filmpje van de klauter-glij-partij door  hier  te klikken....

1 opmerking:

  1. Stijgijzers onder en ijsbijlen ter hand, diut weekend is immers de Nederlandse kampioenschap ijswandklimmen. Zo te zien komen jullie te laat!

    BeantwoordenVerwijderen