zaterdag 25 februari 2012

+30 graden

Het is gewoon HEET in de zon.
Het buitenbed klap ik terug op het achterterras, kleren trek ik allemaal uit zo snel ik kan en na de maaltijd is het zo wel heel erg lekker uitbuiken.
De thermometer op de ijzeren buitentafel in de zon geeft 33 graden aan, nou moe!
De eerste weken van februari minus 10 en het dubbele kouder, overdag als wel 's nachts, nu is het binnen schuilen tegen de zon. Opeens weet ik het weer, waarom ik de winters hier niet zo koud vind als alle zogenaamde franse kenners die zeggen dat het noorden van de Aveyron een van de koudste gebieden is van Frankrijk. Net als onze voorgaande winters hier, doorgaans goed te doen en die paar weken dat het dan echt winter is, maken het plaatje wel compleet.
De kachel is zeggen en schrijven 1 volle week hele dagen aan geweest. Toch stoken we nog 40 kub per stookseizoen. Dat aantal mag en kan naar beneden.
We zijn dus weer wat vaker buiten, Marc knipt 50 bossen brem voor een broodbakdag, ik ruim rommel in het kader van het lente-klaar maken van het terrein. Volgende week is de moestuin aan de beurt.
Nu maar hopen dat ik mijn zomerkleding kan vinden....
Februari... indrukwekkend.

1 opmerking: