zondag 20 maart 2011

Lentedag

Joppie ligt in de middagzon tussen de blauwe druifjes alsof hij kleurbewust is, onbewust natuurlijk. Mooi plaatje!
Een heel mooie lentedag die ons doet besluiten 's ochtends al geen vuur meer te maken in de schouw. Het hout is toch al weer bijna op en komende dagen gaan we 'uit werken'. Daarna moet ik zelf even een paar dagen hout zien te regelen, want de man des huizes gaat er even tussenuit.

Marc gaat met autobanden aan de slag, een grote vrachtwagenband wordt de komposthoop voor bovenaan de moestuin. Aardbeiplantjes kunnen in 10 stuks gescheurd worden. Zodoende hebben we bijna een kwekerij, dus er gaan er echt een paar op de kompost. Ik moet de bosmaaier uit het stof halen, schoonmaken en even test draaien voordat ik het mes erop zet. Op deze mooie zondag geef ik mezelf de geur van gemaaid gras kado. Daarna de grote kettingzaag slijpen en alle machines en klimspullen in de auto doen. Koken voor twee dagen, zodat we morgen op de klus ook warm eten hebben tussen de middag.
Ik wist dat ik het zou gaan doen, maar niet hoe snel het zou gaan lopen; werken voor de fransen. Officieel en wit, verzekerd en al. Morgen dus... En gek genoeg zorgt dat voor enige nerveuziteit, want van het één komt vaak het ander en voor ik er zelf erg in heb, heb ik teveel werk voor anderen, zodat ik thuis in de knoop kom met de gewone dingen om voor onszelf te zorgen. Dat is dan weer een nadeel van enthousiasme. Het is wel een goede gelegenheid me te laten zien, in de kern van het dorp, naast het gemeentehuis drie lindebomen snoeien, twee bomen rooien en misschien nog wat fruit als ze erop staat, want het is wat laat voor deze bomen. Rommel wegmaaien, takken sjouwen en even kennis maken met potentiele klanten.
Eind van de middag is de wagen startklaar en heb ik 4 wouwen bewonderd -weer die hele grote-.
Kipjes worden vandaag even op stok gezet, waar ze gelijk genoegzaam relaxt door de pootjes zakken. Haan de Kok vindt het maar niks en verkiest het fijne kippengaas waar hij steeds met zijn nageltjes achter blijft hangen. Het lijkt of zijn sporen zijn geamputeerd, maar misschien is Haan nog te jong en moeten die nog gaan groeien. Verder geen grote veranderingen bij de dames, we zijn al blij dat ze zich steeds kippiger gaan gedragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten