vrijdag 25 februari 2011

Ploffertjes

Vorige week vrijdagavond krijg ik 's avonds laat nog een dringende boodschap op de mail; van m'n lief of ik roomboter, echte poedersuiker en poffertjesmix mee wil nemen.


Ik ga er speciaal voor naar de supermarkt. Weer thuis vergeet ik dat ik de twee pakken kocht, dat de roomboter hoog in de koelkastdeur ligt en er twee bussen poedersuiker hoog achterin de voorraadkast staan... Maar Marc vergat het allerminst....

We eten poffertjes vanavond in plaats van net ontdooid brood. Hij stuift de keuken in en rats, flats, meng, schud en strooi, de pan op hoog vuur en daar gaat ie hoor....... We eten ze saampjes uit één bord snel op voor ze koud worden met twee glazen koude melk, mmmmmm das lekker na zoveel jaren!

Het blijken toch meer ploffertjes te zijn.............

Het geluid op de achtergrond is de afzuigkap, net een vliegveld, maar afzuigen doet ie goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten