woensdag 2 februari 2011

een Nieuwe dag

Deze dag begint weer zonnig, na een sluier-uurtje. We halen eerst de bestelde staalkabel op van 8mm. De oude van 6mm waar we bomen mee de helling aftrekken, was twee keer gebroken wat wonderwel weer goed afliep voor ons. We hebben nog steeds (bescherm)engels hier.
Samen met bevestigingsmaterialen voor lussen, haken en ogen en een alternatief nieuw werplijntje komen we aan het eind van de ochtend terug. Marc duikt de schuur in om er een trekkabel van te maken en ik leef me uit op het koken van een goede maaltijd. We broeden beide op een manier die boom toch veilig om te krijgen.
Hij met het gebruik van het nieuwe lijntje met een steen eraan, ik door te voelen of ik in staat ben wel met de klimijzers de boom in te gaan tot het stuk waar hij dood is. Zo kan ik wel alle takken aan de zuidkant er vast afzagen en een treklijn zelf vastmaken.
We geven de moed dus niet op.

Gisteravond moest het er toch ook nog van komen dat ik een 2e poging waagde me in te schrijven als autoentepreneur. Om het juiste webformulier van de URSSAF te vinden was al een hele toer. Nu is het wachten op de bevestiging van deze organisatie en het definitieve nummer. Dan werken we officieel en houden we ons aan de Franse wetten, een rust.
Bijkomend voordeel; een sociale verzekering!

Verder is het woensdag-wasdag....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten