maandag 21 februari 2011

10 centimeter

Toen; hoe we het aantroffen in 2008!

Nu

Na de eerste warme lange knuffel en het in elkaars ogen staren met blijdschap, het uitgebreid begroeten van katten en hond, het de auto laten zien (Marc schiet in de lach van de hoeveelheid wetende dat alle kastjes ook nog eens prop vol zitten.) vergeet ik bijna naar de keuken te kijken. Bij binnenkomst moet ik me nog beheersen om de keuken niet als prioriteit in te rennen, hoe geconditioneerd kan een vrouw zijn in 2011??, maar na de begroeting ben ik die hele vernieuwde verhoogde keuken vergeten. Dus zegt Marc met een kwinkslag dat ik maar eens wat drinken in moet gaan schenken, pas dan valt het kwartje....

Ik ben trots!!!!! Een afzuigkapje dat zo goed werkt dat het lijkt of ik langs een vliegveld sta te koken met een plankje erboven voor de losse spullen die grijpklaar moeten zijn, het opgehangen keukenmes, verhoogd blad natuurlijk, afgewerkt met dubbele strips en 4 lades die netjes op rolletjes open en dicht gaan zonder dat ze stroef blijven hangen. Dat het geheel nu 10 centimeter hoger is zijn we gelijk vergeten, zo hoort een keuken!

De gerookte makreel van de Dordtse markt smaakt ons voortreffelijk, de gekookte maaltijd van deze middag nog veel beter, mèt magere vruchtenyoghurt van de Hollandse super.... Erg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten