zondag 2 januari 2011

oproepje

Tijdens het demonteren van alle kerstdecoraties kan ik inventariseren wat ik nodig heb volgend jaar. Nu komen er geen spullen terug die ik nog eens kan gebruiken. De voorraden zijn toch aardig geslonken en ik zie mezelf al struinen met een gedeelte van de winst. V&E in, Reeman en Luidvat uit, nog even bij de LEMA neuzen om via Extratuin en Europa-akker naar huis te gaan en voor een prikje m'n voorraden weer aangevuld te hebben....
Oeps, ik woon er een beetje ver van af en in de super zijn de paar spullen die ze er nog hebben nog te koop voor de volle pond evenals de afzichtelijk kitcherige decoraties. Niks geen uitverkoop van de restanten om met de mode mee te gaan volgend jaar...

Komende week -weken- breekt iedereen de kerstboom weer af, gaan de spulletjes weer in dozen, worden reeds verdroogde kerstdecoraties weggegooit of ook gedemonteerd. En zo verdwijnen alle spullen in een paar dozen weer naar zolder.
Lieve lezers;
Als jullie spullen weg willen gooien of met tegenzin naar zolder doen, omdat het eigenlijk niks meer is voor volgend jaar, gooi het alsjeblieft niet weg. Ik kan alles goed gebruiken. Het kan verzonden worden naar een adres in Nederland en verzendkosten worden vergoed. Onder rembours verzenden is nog beter.

Hieronder een lijst(je) waar ik behoefte aan heb;

* Een moeilijk ding bijvoorbeeld is heel dun ijzerdraad.
Ik had een bakje vol garenklosjes gevonden in de schuur met goud en zilverdraad van ijzer. ( Het was/is ontzettend mooi spul en ideaal voor het vastbinden van welk groen dan ook. Het zal niet dikker zijn dan een halve milimeter!!
* Kleine kerstballetjes in alle kleuren, voorkeur heeft zilver, goud, rood, blauw, wit en groen en alles wat daarbij in de buurt komt. Maar de fransen gebruiken alle kleuren van de regenboog.
* Hele dunne fijne kerstslingers. Te grof is lastig te verwerken in kleinere stukken en is overheersend.
* Lint, altijd lint, in de meest voorspelbare kleuren, maar ook in gekke kleuren; men heeft hier nog steeds een kitch-smaak.
* Spuitglitter, decoratieglitter of -sneeuw
* Decoratieverf in spuitbussen, goud, zilver, metallic rood (zal niet snel ergens in de aanbieding zijn, maar weer je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt, zoiets)
* Alle gedroogde natuurlijke rommeltjes, sliertjes, droogbloemen, enzovoorts. Dus natuurlijke versiersels. Geen idee hoe je eraan komen kan, maar hier onvindbaar.
* Die kleine kunstkerstboompjes. Het zijn vaak relatiegeschenken, niet groter dan 30 cm hoog, made in china. Maar ik heb daar zulke leuke ideëen over om mee te doen.
* Dat brengt me ook op lichtsnoertjes, tussen de 10 en 30 lampjes. Dat is haast weggooi-spul geworden.
* Sliertjes en engelenhaar, wederom in de meest voorspelbare kleuren.
* Kunstappeltjes, plastic figuurtjes, zoals sneeuwpopbeeldjes. Die waren zooo leuk, net als die appeltjes. Ook die heb ik hier niet kunnen vinden in een grotere verpakking dan 1 voor 4.50 per stuk. Tis wat!
* Kerstkaarsjes! Waxinelichtjes met een kleur of in de vorm van een sneeuwpopje, kerstmannetje, glitterboompje, enz.
Als je wat hebt om te versturen, even me een mailtje sturen (zie koptekst van deze blog) voor het adres waar het naartoe mag.

Bij voorbaat bedankt voor de moeite!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten