vrijdag 12 november 2010

anti-depressiva


Bij het woord alleen al, denk ik aan een pillen-kuur van een paar maanden die de mens nog meer afvlakt als dat hij zich al voelde voor de kuur. De kuurtjes worden veelal voorgeschreven, of alleen maar?, als er al sprake is van een depressie. Te laat mijns inziens. Uit ervaring kan ik spreken; je wordt er niet 'beter' van, het lijkt alleen draaglijker door de invloed van die pharmaceutica.
Omdat ik me hier absoluut nog niet uiten kan, geen zin heb in pilletjes en nog minder trek heb om zo vroeg in het koude stille seizoen al weg te zakken in een donkere gure gorges van mijn hersenpan, besluit ik de anti-depressiva te gebruiken die ik al in huis heb; een flink tablet dat de smaak heeft van chocolade, de geur van muurverf, de kleuren van make-up, het geluid van softe chill-muziek en aanvoelt als een extra lange warme douche.
Accuut stoppen met de kuur heeft geen bijwerkingen. Ook een geringe overdosis richt geen schade aan. De partner, indien aanwezig, zal verheugd zijn over het effect van deze kuur. Kosten worden door geen enkele verzekering vergoed, waarschijnlijk omdat de farmaceutische industrie geen lobby heeft in de cosmetica, chocolade-business of Mr.Bricolage. En je hoeft er niet voor naar je huisarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten