zaterdag 13 november 2010

als een reactie op een reactie


Ik kreeg een reactie op m'n blog per mail en al is het al na 1 uur in de nacht, de woorden bleven even stromen als reactie op zijn woorden.... Woorden!

Soms krijg ik zomaar kado'tjes, van die juweeltjes uit het niets
Ze vallen nooit uit de lucht, ik kan ze ook niet vasthouden,
betasten, er zit zelfs geen geur aan
En hoe krachteloos woorden vaak zijn, hoe snel vervlogen ook,
je weet wel wat ik bedoel
Die onzichtbare nabijheid, zonder de mens te zien, te kennen
Toch zijn het die woorden, zo gewoon en vaak gebruikt
In een context zo anders als verschenen voor mijn ogen
Op een beeldscherm, getypt op een toetsenbord
Door een ander mens, eenzelfde wezen
Met twee armen en twee benen, twee ogen en 10 vingers
Onbegrenst, vanuit alle werelden, alle werelddelen
Woorden die de twist verexcuseerden
Die samenvoegingen van letters waar de mens zich mee bedient
Jouw woorden, in dit geval
Zijn me meer waard dan die zonnestraal van van de week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten