zaterdag 20 maart 2010

Lege tijd 2

Een rustige lege dag waarin we beiden weinig doen.
Marc legt de laatste stenen op het achterterras, nu nog voegen.
Ik zoek m'n foto's uit. Regelmatig moet ik het kaartje legen en doe ze in een map die ik dan ter zijner tijd eens uitzoek. In de uitzoek-map stonden vanochtend >500 foto's en voordat het onoverzichtelijk en een dag werk wordt, besloot ik ze netjes op te bergen.
Marc maakt een bordje om de dieven van de kettingen veel werkplezier te wensen en dat we aan hem/hen denken als ze in gebruik worden genomen.
's Middags na een erg lekkere en dure vis van de markt prikken we het gelamineerde 'bordje' op een paal op de plek des onheils. Je kan het zien als witte magie, Marc had behoefte om meer te doen dat de aangifte bij de gendarmerie.
We klotsen en husselen onszelf een middagje over de vele pistes hier op de helling en genieten van het steeds veranderende bos. Boven in het 'boevendorpje' weten we een gite en we rijden even langs om te kijken of de mensen thuis zijn. Vrienden uit Nederland willen komen buurten in april, wij kijken uit naar een fijne gite. Maar helaas, ze zijn niet thuis. Ik doe onze wekelijkse vuilniszak in een container en we husselen, hotsen en botsen naar huis via een ander pad.

Trots kijk ik thuis tegen twee rolkussens aan, met sloop. De 9 knopen heb ik er met de hand aangenaaid.
Verder maak ik foto's van al die kleine bloempjes die onze onze tuintjes sieren, de wind is warm en door de bewolking lijkt het tijdloos, alsof de dag niet ten einde loopt.
Nog meer van deze druppels die uit de hemel komen vandaag en het wordt één grote bloemetjeszee van voornamelijk longkruid en viooltjes. Sleutelbloemen staan in knop en we hebben het eerste vergeet-me-nietje al zien bloeien.
Ik besmeer stukken stokbrood met een eigen boter-knoflook-brouwsel en gril ze even. Een lichte en lekkere avondmaaltijd waarna we douchen en een filmpje kijken.
Echt zaterdag, voor zover we nog erg in de dagen van de week hebben.
Aardbeiganzerik en een bosviooltje

2 opmerkingen:

  1. Dag Martine
    Ik volg ongeveer dagelijks je blog (is toffer dan de krant lezen!). Ik snap heel goed dat jullie die stap gemaakt hebben ook al is het niet allemaal even gemakkelijk. Wij wonen in antwerpen en verlangen ook steeds vaker naar een rustig plekje in de natuur en dat vind je niet meer in NL of Belgie. We hebben daarom een oude boerderij in FR gekocht en moeten dat nog helemaal verbouwen (geen wc en geen douche). Toch genieten we er van om daar af en toe te zijn. Ik heb een filmpje gezien op een andere blog en dat zul je wel heel mooi vinden (misschien heb je hem al gezien). Kijk maar eens: http://www.scorgit.com/blog/index.php/le-mont-mezenc/#more-132
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige weergave van de alledaagse realiteit hier. Heel veel dank dat je deze link aan me gaf!!
    Het is de overtreffende trap van het leven dat we ons hier willen geven. Ook wij hebben vele mensen ontmoet die dit leven zo leiden, inclusief de vuiligheid, waar men hier echt geen last van heeft. Het lijkt zelfs alsof deze mensen gelukkiger zijn en eenvoudiger ouder worden!
    Toch is het onze ambitie om dit te bereiken op onze manier, maar in essentie precies hetzelfde.
    Ik hoop dat vele immigranten in spe dit filmpje tegenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen