zondag 10 januari 2010

Les photos

Het stalletje in de verstilde sneeuw.

De overkant, zomaar een impressie

Dit lijkt heel wat, zo'n stapel hout. Maar als het over 2 tot 3 jaar droog is verstoken we dit in een week of 2 a 3.

Deze twee hebben het koud, ijskoud... en in beweging komen zal duren tot in de ijstijd. Dan brokkelen de steenmolekuultjes af tot gruis en spoelt dit tweetal door de gorges weg de rivier in... naar zee.

Onze trouwe vier-bander is wit en koud. De ijspegeltjes hangen aan haar grillen en de flesjes water die binnen altijd aanwezig zijn voor werk-dorst, zijn bevroren... Alles begint te haperen aan deze auto, maar hij brengt ons altijd weer waar we zijn moeten...

Cros vlak voordat ik de 'filmknop' aanzette.... Een erg leuk gezicht een katje tot z'n oortjes in de sneeuw te zien duiken. Marters en vossen doen het waarschijnlijk hetzelfde, prachtig instinct wat wij mensen dan weer missen. Ik zou me geen raad weten naast het zetten van strikken en vallen. Hulstbesjes zijn niet te pruimen en droog hout voor een vuurtje is ook een probleem nu...

3 opmerkingen:

  1. Lijkt amsterdam wel ;-)
    Alleen mijn katten houden het niet langer als 2 minuten uit buiten, en dan alleen als ze een vogeltje zien zitten. Geef ze es ongelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je foto's bekeken en snap nu dat hout eerst moet drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja vers hout fikt niet en geeft geen warmte af... we konden niet inschatten hoeveel hout we nodig zouden hebben en de CV-ketel is nog niet zo lang in werking...

    BeantwoordenVerwijderen