maandag 15 juni 2009

thuiskomst

De reis verliep zo soepel als de reis naar Nederland, geen zon, veel regen (dat verkoeld en houdt de ogen scherp) en meer pauzes. Om half 8 waren M. en ik weer thuis; bloemen op tafel, huisje helemaal schoon, bedden opgemaakt en een goede maaltijd met een wijntje erbij. Geweldig dus! Cros is een stuk gegroeid en Marc had 's middags 2 parende slangen gefotografeerd. (82 foto's) De slangen lagen boven ons hoofdeind op de slaapkamer!!!!!!!! Niet voor watjes dus.
Vandaag de auto uitgepakt en alles een plekje gegeven. Na 2 uur sjouwen was alles weg en de rust weergekeerd. M. Was gister overweldigd door alle indrukken en de lange reis. Na een hele diepe lange slaap kon ze vanochtend even bijkomen. Wij hebben doorgewerkt met rommel opruimen, koffers uitpakken, wasje doen enzovoorts. Marc heeft het zwembad nu helemaal overdekt met folie en schaduwdoek wat een droge, niet al te warme opslagplaats creeerd. Een mooie schilderplek en een perfecte waslijn voor nat weer! Ideaal.
M. had me beloofd me verse groene curry te leren maken en alle ingredienten op de Amsterdamse markt gekocht en meegenomen. Ze heeft dus 2 uur in de keuken gewerkt om dit kostelijke goedje te maken en te koken. De heerlijkste geuren dreven door het huis de terrassen op! De overgebleven curry zit al in de vriezer. Of ik hier ergens ooit aan verse ingredienten kan komen is de vraag, maar ik ga het zeker proberen.
(Misschien groeit Laos-wortel hier ook wel goed)
Nu doen we even een boodschapje pm vanavond een echte vakantie-avond te kunnen vieren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten