vrijdag 24 april 2009

24 april 2008/24 april 2009

Precies een jaar geleden zagen we ons plekje voor het eerst. In de stromende regen, stromend langs het slechte pad, vele bloemen en een erg donker vies volgepropt huis... onbegaanbaar bos, onzichtbare trapjes en paden...
Na 1 jaar wonen we hier, maken het goed en genieten we toch wel iedere dag.

Nu een schitterend zonnige warme dag met een fris windje.
Broodbakdag!
In curverboxen laat ik het deeg buiten rijzen, Marc stookt de oven warm en schoont een muurtje dat aan de oven grenst.
Castel ligt te soezen in de schaduw en halverwege bedenk ik me dat ik ook pizza's maken kan in deze oven.
Alle ingredienten heb ik toevallig in huis.
Zou het lukken??

Zo lekker hebben we ze nog nooit op.
Na het eten spotte mijn ogen een erg grote mooie hagedis... en hij liet zich ook wel heel makkelijk fotograferen.


Eind van de middag liggen er 15 broden klaar voor de vriezer, voor ruim 6 weken.
6 kilo meel, 125 gr gist, vele pitjes en zaden en 600 gram boter maken dat het huis heerlijk ruikt.


Deze escargots gaan binnenkort de oven in. De gewone kleine oven... om te kijken of ze smaken. Of het alle moeite waard is ze te prepareren....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten